#cityfarming

10,621 posts

Loading...
Aren't you guys tired of me posting meat? Here's my fresh garden/dinner haul with the hummus I made last week 🌱🐜🌿 #cityfarming
First egg from my new chickens #cityfarming #chickens #fresheggs
Loading...
First egg from my new chickens 😊 #cityfarming #chickens #fresheggs
A sign of motivation 😍 #hydroponics #lettuce #urbanfarming #cityfarming
I harvested more hydroponically grown cucumbers today from my solar ran dutch buckets. I have an intro hydroponics course coming up in October. You can register on my website at http://www.quiwiproduce.farm/school price is $65 for the four week course and $25 plus shipping for the kit. the next level courses are coming soon. They will include building nft and Dutch bucket systems, cloning plants and growing more advanced plants like nightshades and cucumbers. I will also do a course on aquaponics. #urbanfarmsista #blacksinagriculture #urbanfarming #hydroponics #hydroponicwars #bethechange #dutchbuckets #cucumbers #cityfarming #cincinnati
Amazing colour on this snack pepper 'Zazu' from @nelsongarden #gardenize #hgardendiary #growyourown #cityfarming
First time eating our very own #chicken #eggs 🤗 #cityfarming #homegrown #tinyeggs
Do you know you can harvest mushrooms every other day without any stress of production? . . All you do is mist with your hand sprayer or do nothing with our automated misting system and you just harvest every other day. . . Amazingly, the mushroom market is huge, green groceries, supermarkets, hotels that deal in intercontinental dishes, people on special diets, Thai restaurants and a whole lot of many others. . . Do you know that In the largest shopping mall/supermarket in Lagos alone, the demand for mushrooms has not been meant let alone Nigeria as a whole? . . There are several value chains in the mushroom industry you can tapped into. Meanwhile, my training package is now very much subsidized for any three trainees ready to stay through the period of training. . . . #Repost @prudentorganicfarms (@get_repost ) ・・・ And the mushroom flushes started coming up everywhere around the bag!!!. . . . Won't you rather order your ready to fruit mushroom bags now? . . Ready to fruit mushroom bags @#500 only, guaranteed to give you 1kg mushroom. Follow up training to manage your bags available. Wholesale prices available too. . #mushroom #youthempowerment #training #organicfood #organicfarming #cityfarming #landless #soiless #hustlersquare
Yep! Kalau membahas soal kesehatan mental yang belakangan sedang ”ngetren”, salah satu solusi saya ya berkebun! Apalagi kalo bonus panen banyak, siapa yang gak bahagia? 😂 Di supermarket, segenggam Mint seperti ini harganya sudah beberapa puluh ribu rupiah. Tanam sendiri di kebun, ya jauh lebih muraaaahh! Plus, saya jadi punya otot 💪 dan badan ikutan sehat. . Talking about mental health that become ”trends” lately, one thing I can offer as a solution is GARDENING. Interact with nature, looking at bees and listening to birds chirping, with the sound of water dripping on the background. Hmmmm! ☺️ #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #berkebun #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #instaplants #instagarden #instaherb #ediblegarden #mint #mojito
Wednesday Herb’s Day! One of our favorite herbs: Basil Sweet Genovese. It’s strong aroma and flavour helps to soothe our nerves. Put it on your window sill next to your workdesk to help you chill’a-bit. 😌 . Kalo kamu bawaannya stress, gak sante, emosian, kolesterol tinggi karena kebanyakan makan daging, coba deh hirup aroma Basil segar atau campurin ke segelas air dingin dan setetes jeruk nipis! Dia punya kemampuan untuk menenangkan syaraf, mengurangi stress dan menurunkan kolesterol kamu... Bye-bye, Benec*l! 😆😝 . #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #berkebunmudah #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #instaplants #instagarden #instaherb #ediblegarden #basil #basilico #kemangi
The #edibleflowers of #rooftopfarm the #DakAkker ... are a (roof)top product! The #flowers are delivered fresh to six #restaurants in the immediate vicinity of the #Schieblock and are a nice part of our income with which we keep the rooftopfarm 'up in the air' ... www.dakakker.nl. Photos: @tompilzecker #rooftopfarming #cityfarming #urbanfarming #urbanagriculture #rooftopgarden #garden #gardening #stadslandbouw #eetbarebloemen
Healthy living, happy life ☺️🥗🥕 #Repost @thechristinenagy ・・・ I spent a great Friday in Brooklyn at the Bay View Houses Farm with the Farms at NYCHA program from the great people at @greencityforce. The work they do is amazing!!! To learn more about this community-based food nutrition program visit www.makemealsthatdomore.com . Unilever, the maker of brands like Hellmann's, Knorr, and Lipton, is helping families living in New York City make meals that do more through better access to fresh food and healthy cooking. 🥗 @maccingflossingrollin @unileverusa @hellmannsmayonnaise @knorr @lipton @1067litefm @iheartradio 🍅 #farmsatnycha #healthycommunities #urbanfarming #urbanfarmhouse #brooklyn #nosleeptillbrooklyn #healthyfood #cityfarming #cityfarmhouse #growfood #growyourownfood #farmer #urbanfarmer #seedtotable #backyardfaming #growyourownfood #morningradio #1067litefm #womeninradio #eatseasonal #gardentotable #eachoneteachone #learntofarm
“Our work instills a potential in grey cities, this same passion I saw around the world in my career as a grocer. @moss_amsterdam and @hrbs_nl have proven to be able to create oases at places that had no life or nature before. We create places and concepts where people can feel down to earth and can hide from the noise that today’s cities non-stop generate. Stop for a moment to see, smell, touch and taste nature...” . . . This is an excerpt from Michiel’s (@discoverholic ) just released blogpost. Check it out to read how this guy went from Gardener to Grocer to Grower! https://moss.amsterdam/2018/09/17/from-gardner-to-grocer-to-grower/ . . . #green #localsupplychain #cityfarming #fresh #circular #citygreen
Menanam Marigold itu menyenangkan. Selain memperindah rumah dengan bunganya yang berwarna cantik, kamu juga bisa memakan kelopak bunga Marigold. 🤗😆 Iya, Marigold ini adalah edible flower atau tanaman bunga yang dapat dimakan. Rasanya agak sedikit pedas segar. Cocok untuk campuran salad! 🥗 . #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #berkebunmudah #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #instaplants #instagarden #instaherb #instaflower #bungaindoor #edibleflowers #ediblegarden #marigold
Tak peduli bagaimanapun kehidupanmu saat ini, tetaplah jadi orang yang penuh kasih dan kebaikan. Berjalanlah maju ke depan. Jika kau gagal, coba lagi dan lagi dan lagi, sembari belajar dari kesalahan yang lalu. Selamat hari Selasa, GRO-ers! 🤗 . #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #berkebunmudah #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #instaplants #instagarden #instaherb #viola #instaflower #bungaindoor #quotes #quotesaboutlife
Basil yang disemai tanggal 1 September kemarin sudah nongol, nih! 😍🌱 Tanam Basil mu sendiri dengan GRO Sumba, gunakan appnya untuk membantumu menanam, dan kamu pun bisa menikmati pizza ala Italia dengan Basil segar dalam waktu sebulan aja! 🍕 . #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #berkebunmudah #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #instaplants #instagarden #instaherb #viola #instaflower #bungaindoor
Welp, away we grow! It's not much yet, but first seeds are in the ground, St. Pete! I'm slowly pulling back the tarps and prepping the beds so we can bring super fresh veg to you again this season. First, I use my battery drill powered tiller to mix in compost and make a nice fluffy bed to plant in. Next I use my trusty seeder to lay even rows of seeds, and the we cross fingers and wait for magic to happen! Should have Arugula, Radish, Mizuna and beans popping up soon. It's all uphill from here :) Who's excited?! 😎😋 @_readingroom_ . #nogas #notractor #noproblem #itselectric #growninstpete #igotyou #cityfarming #flogrown #stpete #stpetemarkets #tampabaymarkets #coreyavemarket #whosyourfarmer #gotime
🥕I spent a great Friday in Brooklyn at the Bay View Houses Farm with the Farms at NYCHA program from the great people at @greencityforce. The work they do is amazing!!! To learn more about this community-based food nutrition program visit www.makemealsthatdomore.com . Unilever, the maker of brands like Hellmann's, Knorr, and Lipton, is helping families living in New York City make meals that do more through better access to fresh food and healthy cooking. 🥗 @maccingflossingrollin @unileverusa @hellmannsmayonnaise @knorr @lipton @1067litefm @iheartradio 🍅 #farmsatnycha #healthycommunities #urbanfarming #urbanfarmhouse #brooklyn #nosleeptillbrooklyn #healthyfood #cityfarming #cityfarmhouse #growfood #growyourownfood #farmer #urbanfarmer #seedtotable #backyardfaming #growyourownfood #morningradio #1067litefm #womeninradio #eatseasonal #gardentotable #eachoneteachone #learntofarm
Новый поток обучения "Гидропоника для начинающих" в городе Алматы! Курс для тех, кто хотел бы развивать свой бизнес в области сити-фермерства. На сегодняшний день – это единственный в Казахстане специализированный курс для сити-фермеров по данной теме! Вам не придется заканчивать агроВУЗ, чтобы разобраться во всех сложностях и особенностях беспочвенных методах выращивания растений. Мы подбираем для вас лучших экспертов, способных в доступной форме делиться уникальным опытом выращивания растений в беспочвенной среде! Благодаря нашей школе, вы можете заниматься сити-фермерством в любом городе или стране. Курс спроектирован так, чтобы вы смогли разобраться во всех базовых аспектах выращивания растений в городских теплицах или сити-фермах. Профессиональная навигация от экспертов с многолетним стажем работы. После этого курса вы легко сможете ориентироваться в технологиях и оборудовании, избежите дорогостоящих и затяжных по времени самостоятельных экспериментов, освоите основные принципы получения устойчивого результата. Обучение состоит из четырех дней, на которых вы на практике познакомитесь с новейшими агротехнологиями. Стоимость всего курса 35000 тенге! Количество мест ограничено, всего 15 человек, мы оставляем за собой право на отбор участников. Записаться можно оставив заявку на сайте https://edu.zertis.kz #hydroponics #aeroponics #verticalfarming #cityfarming
Sunday Funday with these quacks! They love it when we move their house to a new patch of tall grass! #spoiledducks #ducksofinstagram #cityfarming #duckaholics #duckaholicsanonymous
Grown in a Bucket on my balcony! #cityfarming
Für Nicht-Zürcher vielleicht schwierig vorzustellen: Das Bild kommt mitten aus der Stadt: Highlanders bei der legendären Ziegelhütte in Schwamendingen, aufgenommen am Weekend von einem Redaktions-Kuhfan, der auch in der Freizeit seine Handykamera schneller zieht als sein Schatten, wenn ein Chueli auftaucht. #cityfarming #stadtlandwirtschaft #vopuurzupuur #highlanders #farmersfeedcities
Fresh from our garden 💕 #waterfoodnotgrass #cityfarming 🍉
This months @torontoflowermarket puppy model is @its.murphyspaw ! Murphy was just so excited to be surrounded by the flowers he could hardly sit! I mean who blames him 🤷🏻‍♀️ Today was such an amazing day, we sold out an hour early and couldn’t be more thankful to the ladies of @torontoflowermarket and all the lovely customers we met! Thank you, from the bottom of my heart, for loving locally grown flowers as much as we do and for your continued support! ❤️❤️❤️... and now I guess I need more space to grow! . . . #summerblooms #urbanfarmer #urbanfarming #urbanfarm #cityfarming #buylocal #farmerflorist #flowerfarm #queenstreetwest #trinitybellwoods #flowers #toronto #torontolife #torontoflowers #gardenroses #dahlias #torontoflowermarket
🌺🌷Viola🌷🌺 Bunga cantik berwarna ungu ini bisa bikin harimu tidak syahdu lagi. Rileks dengan menanam bunga viola dengan GRO viola-kit apalagi dipandu dengan aplikasi dari GRO dijamin bikin berkebun bebas stress Di dalam Viola kit kamu bisa memperoleh: - 1 buah planter Sumba - 30ml GRO Hara - Nutrisi Hidroponik Serbaguna - Benih viola - 50 gram GRO Prima Hidro - Media tanam khusus hidroponik Link pemesanan Tokopedia bisa kamu dapatkan di profil kami #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #berkebunmudah #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #instaplants #instagarden #instaherb #viola #instaflower #bungaindoor
Bingung bercocok tanam? 😥😱😤 Nggak lagi dengan aplikasi bercocok tanam dari GRO Kamu bisa cek langsung apa saja yang dibutuhkan oleh tanaman kamu lewat aplikasi yang disediakan oleh GRO di Android dan iOS. GRO planter bukan gardening kit biasa 😁 #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #berkebunmudah #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #instaplants #instagarden #instaherb #teknologiberkebun #kebunmodern
🍅🍅Tomat🍅🍅 Siapa tidak kenal dengan tomat? Sayuran merah segar ini tidak pernah absen mengisi berbagai masakan kapan saja dan di mana saja. Tanaman tomat pun juga mudah ditumbuhkan di mana saja apalagi dengan menggunakan GRO tomato kit. Menanam tomat makin mudah! Di dalam Tomato kit kamu bisa memperoleh: - 1 buah planter Sumba - 30ml GRO Hara - Nutrisi Hidroponik Serbaguna - Benih tomat - 50 gram GRO Prima Hidro - Media tanam khusus hidroponik Link pemesanan Tokopedia bisa kamu dapatkan di profil kami 😍😘☺️ #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #berkebunmudah #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #instaplants #instagarden #instaherb #tomato #tomat
Yumm! Siapa tidak tergoda dengan harumnya fresh basil dan oregano untuk topping pizza? GRO punya Basil kit dan Oregano kit yang bisa bikin kamu punya tanaman basil dan oregano di dapur. Hayuk cek langsung link pemesanan Tokopedia di profil kami ya 😊 #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #instaplants #instagarden #instaherb #oregano #basil . Image from @pexelsphotos
🌿🍃Oregano🌿🍃 Tanaman herba satu ini sebaiknya tidak boleh ketinggalan ada di dapur kamu. Biasa digunakan sebagai bumbu penyedap di Italia sehingga tidak heran masakan seperti spaghetti selalu ada oregano di dalamnya. Kamu juga bisa menumbuhkan oregano sendiri di rumah dengan GRO Sumba! Di dalam Oregano kit kamu bisa memperoleh: - 1 buah planter Sumba - 30ml GRO Hara - Nutrisi Hidroponik Serbaguna - Benih oregano - 50 gram GRO Prima Hidro - Media tanam khusus hidroponik Link pemesanan Tokopedia bisa kamu dapat di profil kami 😊💕👌 #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #instaplants #instagarden #instaherb #oregano
A garden is a grand teacher. It teaches patience and careful watchfulness; it teaches industry and thrift; above all it teaches entire trust. A quote by Gertrude Jekyll. #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #instaplants #instagarden
Menumbuhkan mint tanpa repot dengan mint kit dari GRO. Di dalam mint kit, kamu akan mendapatkan: - 1 buah planter Sumba - 30ml GRO Hara - Nutrisi Hidroponik Serbaguna - Benih mint - 50 gram GRO Prima Hidro - Media tanam khusus hidroponik Link pemesanan Tokopedia bisa kamu dapat di profil kami #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #instaplants #instagarden #instaherb #mint
🌼🌼Marigold🌼🌼 Bunga cantik berwarna kuning oranye terang menyerupai emas ini adalah tanaman semusim yang cocok untuk menghias meja kerja atau ruang tidur kamu. GRO juga punya marigold kit lho! Setiap pembelian GRO Sumba, kamu akan mendapatkan paket: - 1 buah planter Sumba - 30ml GRO Hara - Nutrisi Hidroponik Serbaguna - Benih marigold - 50 gram GRO Prima Hidro - Media tanam khusus hidroponik Ayo langsung cek di Tokopedia GRO ya untuk memesan☝ #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #tanamanindoor #tanamanruang #potbunga #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #officegarden #instaplants #marigold #instaflower #instagarden #bunga
🍃Daun mint🍃 Bisa dipakai untuk bahan makanan ataupun minuman. Biasa kita kenal dengan bau yang khas dan sensasi dingin menyegarkan ketika dikonsumsi. Tanaman cantik ini selain bahan pangan, ternyata tanaman mint juga berguna untuk mengusir hama lho! Menumbuhkan daun mint bukanlah hal yang sulit, bahkan daun mint dapat disetek berkali-kali untuk ditumbuhkan ulang. Bibit mint bisa kalian beli bersama GRO planter, langsung aja deh klik linknya Tokopedia di profil kami. Happy gardening! 💕😊💕 #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #mint #instaplants #instagarden
From magic beans sprout magic fruit! #Watermelon #🍉 #cityfarming
🌶🌶Chili 🌶🌶 Chili atau cabai adalah tanaman endemik Indonesia yang gampang untuk ditumbuhkan tanpa media tanah. Dengan GRO Sumba, kamu bisa banget mulai menumbuhkan tanaman cabai sendiri. Di dalam chilli kit, kamu akan mendapatkan: - 1 buah planter Sumba - 30ml GRO Hara - Nutrisi Hidroponik Serbaguna - Benih chilli / cabai - 50 gram GRO Prima Hidro - Media tanam khusus hidroponik Bisa langsung dipesan lewat Tokopedia di link profil ya 😊😊😊 #letsgro #grotribe #groplanter #urbanfarming #tanamanhias #tanamanindoor #tanamanruang #growingvegetables #growvegetables #growyourown #urbangardening #cityfarming #planters #hydroponicplanter #containergarden #containergardening #kitchengarden #hydroponics #hydroponicsystem #herbadapur #masak #chilli #cabai
The roots grown using @farmers_cut ’s patented Dryponics method are so white they look like fresh cotton. A common sign of a healthy #hydroponics system, white roots can tell you a lot about whether or not water and nutrients are being managed well. 🌱 As part of his #40daysofagritecture adventure, @theagritect got a rare peek inside of @farmers_cut Hamburg-based #verticalfarming operation. 🌱 While we can’t reveal all of the magic he say there, we can confirm that this startup is focused on the most critical factors for success: automation and superior quality. 🌱 #horticulture #technology #clean #healthyfood 🌱🌱🌱 Watch more pics and clips in our story. 🌱 Read our interview with @farmers_cut CEO on our blog. Head to agritecture.com/post and search “Farmers Cut” #JavidsGreen #JavidsGroup #ShahinJavid2000 #HydroPonics #AquaPonics #AeroPonics #GreenHouse #SoillessCulture #Vegetables #Veggies #Food #VerticalFarming #IndoorFarming #UrbanFarming #CityFarming #LEDgrow #Persia #Houston #Texas #USA
next page →